We zijn weer begonnen!

We hebben met de vereniging 5 maanden stilgelegen. Geen repetities, geen optredens, helemaal niets!

Alleen net voor de zomervakantie 2 serenades op 1,5 meter afstand van elkaar. Dat was net voldoende om het gevoel weer even terug te krijgen.

Met ingang van donderdag 20 augustus jl. konden we dan eindelijk weer starten met onze wekelijkse repetities.

Aangezien het Cultureel Centrum niet groot genoeg is om de hele club 1,5 meter uit elkaar te laten zitten en daarnaast nog voldoende ruimte over te houden voor ventilatie en beweging, hebben we De Triade bereid gevonden om hun aula beschikbaar te stellen. Die is wel groot genoeg om het hele corps op 1,5 meter te huisvesten. We hebben dan nog meer dan voldoende ruimte over. Uiteraard zijn we De Triade heel dankbaar dat ze hun aula aan ons ter beschikking willen stellen.

Het is nog even wennen, want we zitten nu best ver uit elkaar. Dat heeft ook gevolgen voor het samenspelen. Het is moeilijker om elkaar te horen, dus je bent veel meer op jezelf aangewezen. En we moeten wekelijks onze slagwerkspullen heen en weer rijden van het Cultureel Centrum naar De Triade en vice versa. Maar we kunnen in ieder geval weer muziek maken. Dat is al heel wat. En daar zijn we heel blij mee!

Voorlopig repeteren we nog zonder doel. Concerten geven gaat nog niet lukken. We passen op geen enkel podium als we 1,5 meter uit elkaar moeten zitten. Daarvoor is een hele grote ruimte nodig, want ook het publiek zal 1,5 meter uit elkaar moeten zitten. Het is dan ook nog even puzzelen hoe we dit kunnen organiseren. Het is te hopen dat er op korte termijn wat meer mogelijk wordt, maar de berichtgeving stemt nog niet hoopvol.

We kunnen wel komen spelen als ouders of schoonouders 50 of 60 jaar getrouwd zijn. Geef ons een berichtje en wij regelen het. Uiteraard wel in een omgeving waar de 1,5 meterregel gewaarborgd kan worden. Dat kan als we buiten voor de deur spelen. Op die manier kunnen we de feestdag ondanks alle beperkingen toch een extra feestelijk tintje geven. Check onze site voor de contactgegevens.

We houden jullie natuurlijk op de hoogte van alle verdere ontwikkelingen rond het corps. We hopen dit jaar toch nog hier en daar te kunnen spelen, met wat kunst en vliegwerk. Hou dan ook de NIVO en onze site in de gaten.

www.fanfarewilhelminavolendam.nl