Theo Gerritzen overleden

Afgelopen week bereikt ons het trieste nieuws dat oud-corpslid Theo Gerritzen is overleden.

Theo is vele jaren lid geweest van ons corps. Hij speelde altsaxofoon en vormde samen met de Kippendokter een sterk duo.

Hij was een actief lid, altijd aanwezig en altijd bereid om mee te denken. Zo heeft hij samen met zijn vrouw jarenlang de Volendammer kleding van het corps in beheer gehad. Als er nieuwe leden lid werden van de vereniging, als er kleding versleten was, of als er iemand uit z’n pak was gegroeid, zorgden Theo en zijn vrouw dat er een (ander) pak of kledingstuk werd geregeld. Hij was een echte handelaar en ook altijd op zoek naar interessante koopjes.

Toen het Cultureel Centrum grote brandschade had opgelopen en verbouwd werd tot wat het nu is, is Theo ingestapt als beheerder van het gebouw. Gedurende vele jaren was hij de contactpersoon voor de nieuwe en bestaande huurders en hield hij de administratie van het centrum bij.

Theo staat derde van rechts, vooraan naast de Kippendokter

Toen zijn vrouw was overleden heeft Theo een nieuwe vriendin gevonden. Deze vriendin kwam uit Duitsland en dat was de reden voor Theo om op enig moment naar Duitsland te verhuizen. Zodoende moest hij stoppen als lid bij ons.

Via zijn zoon Ruud hadden we nog af en toe contact. Tijdens ons jubileumjaar in 2019 heeft Theo ons nog een mail gestuurd om ons te feliciteren. Hij was uiteraard uitgenodigd voor de receptie, maar gezien zijn mindere gezondheid kon hij helaas niet naar Volendam komen.

We wensen zijn dierbaren heel veel sterkte met dit grote verlies.