Jeugd orkest

Jeugdorkest wint eerste prijs festival Krommenie

Ze hadden nog nooit voor een jury gespeeld. Ze hadden zelfs nog maar één optreden eerder gehad. Niettemin wilden de leden van het jeugdorkest wel meedoen aan het festival voor opstaporkesten in Krommenie. Op zondag 11 maart 2007 begaven zij zich daarnaartoe, om daar drie stukken te spelen, waarbij een van de drie nummers werd gejureerd. Daarna kregen ze te horen hoe ze het hadden gedaan, en wat er beter kon. De jury vond dat het orkest prettig was om naar te luisteren, de intentie was er, en er werd muziek gemaakt. Voor een eerste keer zeker niet gek.

Aangezien het orkest de laatste in de categorie Beginners was, mochten ze blijven zitten om te wachten op de prijsuitreiking. Toen de jury bekend maakte wie er gewonnen had, bleef het even stil.. Wilhelmina! Ze hadden een moment nodig om het door te laten dringen.

Een geweldige prestatie, wat zeker een geweldige zet in de goede richting geeft. Nu kunnen de jongelingen met veel enthousiasme proberen het ledenaantal te vergroten en meer prijzen te halen. Want dat dit naar meer smaakt, is duidelijk!

Zondag 21 januari 2007 gaf Fanfarecorps Wilhelmina een optreden in de Sint Vincentiuskerk in Volendam. Als voorprogramma mocht het nieuwe jeugdorkest van de vereniging laten horen wat het in zijn mars heeft. Er werden enkele stukken ten gehore gebracht door de enthousiaste jeugdleden, die met enige zenuwen en veel bravoure lieten horen wat zij samen konden.

Met 8 trompetten, 1 bugel, een hoorn, een trombone en een bas werd duidelijk dat je geen groot orkest nodig hebt om met plezier muziek te maken. Het begin van een groeiende lijn voor het orkest, waar hopelijk nog veel versterking bij komt, zodat we over een paar jaar een jeugdorkest zullen hebben wat bijna of net zo groot is als het ‘gewone’ corps!

Als u nog zoons of dochters heeft die graag mee willen spelen in ons orkest, ze zijn van harte welkom! Samen kunnen we een fantastisch team vormen! En meiden en jongens die al ouder zijn dan 11, en zelf al op internet rondneuzen (hoi!), schroom niet, kom ook eens kijken.. We oefenen op donderdag van 19.30 tot 21.30 uur. We oefenen in het Cultureel Centrum.

Tot ziens op donderdagavond!

Cultureel Centrum
Populierenlaan 11 A