Dirigent Pieter Koster is geslaagd

Dirigent Pieter Koster

Afgelopen woensdag heeft Pieter Koster (niet te verwarren met Piet de Koster wat vorige week in  de NIVO stond) bachelorexamen voor directie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag gedaan en is hij geslaagd met een eindcijfer 8. De beoordelingscommissie was zeer lovend over zijn prestaties en zijn inzet. Pieter heeft zijn opleiding genoten bij Alex Schillings, de voorzitter van de Bond van Orkestdirigenten en een autoriteit op directiegebied. Het bachelorexamen werd afgerond met de directie van vijf stukken tijdens het bachelorconcert, welke gespeeld werden door Brassband Rijnmond. Dit bachelorconcert was zeer geslaagd. Prachtige stukken van een kwalitatief zeer hoog niveau die kippenvellentrekkend goed gespeeld werden door de brassband. Uiteraard was een delegatie van het corps bij dit concert aanwezig en die hebben echt een schitterende avond beleefd. We willen Pieter langs deze weg ook nog een keer van harte feliciteren met deze prestatie!

Willen jullie Pieter ook een keer zien dirigeren als afgestudeerd dirigent? Dat kan aanstaande zondag tijdens de Volendammer Dag, althans als de weergoden ons goed gezind zijn en eerlijk gezegd ziet dat er zeer slecht uit. Als het wel doorgaat speelt het corps dan van 12.00 uur tot 13.00 uur op het terras van De Groene (aan de achterzijde tegenover Café Motje). We zetten dan samen met het Tamboercorps Volendam een leuk programma van een uur neer. Kom allemaal kijken, want dit mag je natuurlijk niet missen.

Vorige week zondag hadden we het gezamenlijke optreden met onze collega’s uit Marken. Het verslag hiervan hebben jullie in de vorige NIVO kunnen lezen. We willen langs deze weg nog een aantal bedrijven (en natuurlijk de daar werkzame personen) bedanken voor hun bijdrage. Het gaat om:

• Bakkerij Van Pooy (voor het sponsoren van 200 flippen);
  • De Keurslager (voor het gedeeltelijk sponsoren van de ham en kaas op deze flippen);
  • Slijterij De Stient (voor het verzorgen en deels sponsoren van de drankjes);
  • De Marken Express (voor het deels sponsoren van de boottocht naar Marken en weer terug);
  • Restaurant D’Ouwe Helling (voor het sponsoren van de hapjes);
  • De Vincentiuskerk en het Koorhuis (voor het lenen van stoelen voor spelers en publiek);
  • Matix Souvenirs (voor het beschikbaar stellen van de bussen voor het vervoer van instrumenten en stoelen);
  • Zeilmakerij Schokker (voor het beschikbaar stellen van hun pand en de ruimte er omheen)

Zonder jullie hulp wordt het organiseren van dergelijke mooie optredens een stuk lastiger.

De buitenoptredens van de Volendammer Dag zijn allemaal afgelast i.v.m. het slechte weer.

Zorg dat je erbij bent! Zondag 23 juni aanstaande tussen 12.00 en 13.00 uur achter De Groene!

Kijk en volg ons ook op: www.fanfarewilhelminavolendam.nl