Fanfarecorps Wilhelmina gaat op concours!

Op 28 maart aanstaande gaat Fanfarecorps Wilhelmina weer op concours in Heerenveen. Dit is de eerste keer met de huidige dirigent Pieter Koster. Het vorige concours is alweer een aantal jaar geleden. Tijdens een concours wordt het corps beoordeeld op 2 te spelen stukken. Eén stuk wordt verplicht voorgeschreven door de organisatie en één stuk mag zelf worden uitgezocht. Daarnaast speelt het corps dan nog een inspeelwerk. Het corps komt uit in een bepaalde divisie. Afhankelijk van de uitslag die je als corps behaalt, kun je degraderen, in de huidige divisie blijven of promoveren naar een hogere divisie.

Het corps heeft een gedegen voorbereiding achter de rug. Na de zomervakantie zijn we begonnen met de voorbereiding. Dit hebben we eerst nog gecombineerd met de voorbereiding voor een concert in november in Castricum en het nieuwjaarsconcert in de PX. Na dit concert op 18 januari jl. hebben we ons volledig op de 3 te spelen stukken geconcentreerd. Om hier het maximale uit te halen zijn we half februari op studieweekend naar Groesbeek geweest, waar we in 3 dagen tijd 4 repetities van 2,5 à 3 uur hebben afgewerkt onder leiding van Pieter en een gastdocent. Daarnaast hebben we sectierepetities en een studiemiddag georganiseerd. Kortom, we zijn op oorlogssterkte en zien het concours met vertrouwen tegemoet.

Op de concoursdag zelf mogen we voor een inspeelrepetitie gebruik maken van de accommodatie van Fanfarecorps Ons Genoegen uit Hattem, waar Pieter ook dirigent van is. Daar zijn we heel blij mee. We gaan ervoor!