Druk programma

Het Fanfarecorps is de laatste tijd en komende weken lekker bezig.

Na het fantastische concert met de Zangertjes op 3 april jl., trad het corps op 24 april op tijdens het fusiefeest van de gemeente. Samen met de Koninklijke Edamse Fanfare en Zeevangsfanfare speelden we het nummer “Happy Together”. Met meer dan 60 muzikanten op een podium samen een nummer spelen, hoe wil je de fusiegedachte beter uitbeelden?

Op 27 april trad het corps weer op samen met het tamboercorps tijdens Koningsdag in de Opperdam. Daar werden we heel goed ontvangen door de organisatie en kregen we een aantal consumpties aangeboden. Dank daarvoor. Daarna bij Klaas Foe voor de deur in verband met de sponsoring door Klaas van de broodjes kroket na de sinterklaasintocht (altijd welkom na zo’n inspannende optocht), de Julianaweg, de Zeestraat en op de dijk.
Na afloop van dit 2 uur durende optreden kregen zowel corps als tamboers drankjes en hapjes aangeboden door Bistro D’Ouwe Helling.

Al jaren zijn we hier welkom na ons optreden tijdens Koningsdag en voorheen Koninginnedag en worden we gastvrij ontvangen met hapjes en drankjes. We zijn daar natuurlijk heel blij mee en willen eigenaren en personeel van Bistro D’Ouwe Helling daar heel hartelijk voor bedanken. Het maakt het voor ons elk jaar weer een topdag.
Op 4 mei waren we weer present bij de Dodenherdenking op het Pellersplein. En tussen deze optredens door zaten ook nog een viertal serenades bij 50-jarige huwelijken.

Komende periode.
Ook komende periode staan er nog een paar mooie optredens op de planning. Allereerst op 22 mei. Dan treden we op bij het jubileumconcert van Forever Young. Dit vindt plaats in de PX. Naast wat eigen nummers, spelen we ook 2 nummers samen met het koor en Jan Mühren.
Op 29 mei begeleiden we de processieoptocht die elk jaar in Amsterdam Centrum plaatsvindt.
Op 5 juni zijn we present bij “Een Dijk van een Tafel” als één van de optredende acts.
Op 26 juni geven we een concert tijdens de Volendammer Dag op de dijk. Dit doen we in samenwerking met Fanfare “Ons Genoegen” uit Hattem. Zij komen die dag naar Volendam om met ons te spelen. Onze dirigent Pieter Koster is ook dirigent bij dit fanfarecorps. Wil je echt fanfarespektakel beleven, kom dan zeker kijken!

Op 8 juli gaan we vervolgens richting Hattem om daar met fanfarecorps “Ons Genoegen” op te treden tijdens de jaarfeesten. We spelen dan op het centrale plein in Hattem.
Kortom, genoeg leuke optredens in het vooruitzicht, zowel in als buiten het dorp, waarbij we wederom een stukje Volendampromotie over de grenzen verrichten.
Mis het niet!
Check ook: www.fanfarewilhelminavolendam.nl