Aanschaf nieuwe instrumenten

Op donderdag 31 augustus hebben we 9 nieuwe bugels aangeschaft.

Na jaren op bugels van het merk Courtois te hebben gespeeld zijn we nu overgestapt naar een Nederlands product, namelijk van het merk Van Laar. Een mooie start zo na de zomervakantie.

De bugels die we tot op heden in gebruik hadden waren voor een groot deel aan het eind van hun levensduur. Het gros was 20 tot zelfs 40 jaar oud. De bugels begonnen allerlei mankementen te vertonen in de ventielen waardoor het spelen werd belemmerd. We hebben besloten om de hele set in één keer te vervangen voor een nieuwe set van hetzelfde merk. Dit voorkomt stemmingsproblemen tussen oude en nieuwe bugels. De oude bugels die nog bruikbaar zijn gaan we gebruiken voor de opleiding van nieuwe leerlingen. Zo kunnen we er nog optimaal gebruik van blijven maken

Met deze aanschaf kunnen onze bugelspelers weer een hele tijd vooruit. We hebben ze afgelopen donderdag meteen gebruikt en de eerste ervaringen waren zeer positief. Het betreft een flinke investering van € 31.000. Hiervoor hebben we een instrumentenreserve die we met behulp van onze sponsors en donateurs over de afgelopen jaren bij elkaar hebben kunnen sparen. Dankzij uw jaarlijkse steun aan de vereniging en een verstandig financieel beleid zijn we in staat dergelijke grote investeringen te kunnen bekostigen. Gevolg: een prachtig plaatje en 9 hele blijde gezichten. En dat niet alleen, het corps kan weer jaren vooruit en dankzij de technologische ontwikkelingen die ook op dit gebied plaatsvinden, is het de klank van het corps ook ten goede gekomen.

We willen u dan ook nogmaals heel hartelijk danken voor uw steun door de jaren heen die deze investering mogelijk heeft gemaakt en we wensen Jaap, Yvonne, Sandra, Anja, Jan, Marleen, Marianne, Peter en Martin heel veel speelplezier.

Jullie kunnen de nieuwe bugels zelf komen bekijken en beluisteren. Op 14 oktober aanstaande spelen we in de Bühne, samen met fanfarecorps Société St. Martin uit Stein (Limburg). Zij bestaan 130 jaar en komen in het kader daarvan een weekend naar Noord-Holland. Op zaterdagmiddag 14 oktober geven ze samen met ons een concert.

Op 10 december staat weer een populair kerstconcert op de agenda in de Vincentiuskerk. We hebben in 2019 ook meegedaan samen met de Zangertjes, B-Six en diverse zangers en zangeressen. Dat gaat weer geweldig worden.

Volop gelegenheid dus om onze nieuwe aanschaf te komen bewonderen en beluisteren. We zien jullie dan graag.