Nieuwjaarsgroet

Het jaar 2021 zit er op. Helaas niet het jaar waar we op gehoopt hebben. Steeds weer opstarten en weer afbreken. Van lockdown naar lockdown, geen concerten of andere mooie optredens die we normaal gesproken mogen doen. Alles is afgelast. Alleen een paar serenades die we hebben kunnen verzorgen en waarmee we bruidsparen toch nog een hele mooie dag hebben kunnen bezorgen.

We kijken vooruit en hopen dat het jaar 2022 weer ruimte gaat geven om andere dingen te organiseren.

(Donateurs)brief

Inmiddels hebben we huis-aan-huis een brief bezorgd met informatie over onze vereniging en het verzoek om ons te steunen voor komend jaar. Op het moment dat de brieven gemaakt werden zag de toekomst er nog zonnig uit en waren we volop aan het repeteren, maar inmiddels zitten we weer in een lockdown tot in ieder geval half januari. We zijn er dus toch nog niet helemaal.

In de brief staat dat we 6 maart 2022 een donateursconcert gaan geven in de PX. Dat wordt een moeilijk verhaal. Doordat we niet kunnen repeteren (al vanaf eind november niet) en de tijd na opheffing van de lockdown waarschijnlijk te kort is om een kwalitatief goed concert te kunnen instuderen, zal dat vrij waarschijnlijk niet door kunnen gaan. Wederom een flinke tegenvaller. De zoveelste. Hopelijk wel de laatste keer.

Ondanks alle toestanden blijven we positief naar de toekomst kijken.

We wensen jullie een prachtig 2022 toe en houden het erop dat we jullie komend jaar weer eens gaan zien bij een optreden.

Wilt u een bijdrage aan ons doen? Dat kan. Ons rekeningnummer is NL85INGB0000011488, ten name van Volendams Fanfarekorps Wilhelmina. Elk bedrag is welkom en wordt door ons zeer gewaardeerd. Bedragen van € 20 of meer levert 2 kaarten op voor ons eerstvolgende donateursconcert. Noteert u in dat geval duidelijk uw adresgegevens, zodat we die bij u kunnen bezorgen als het concert zich aandient.

Afgelopen jaar hebben we een Whatsapp-actie gedaan. Dit verliep via het Prins Bernhard Cultuurfonds. Naar vrienden, familie en kennissen hebben we whatsappjes gestuurd met het verzoek om een bijdrage te doen voor nieuwe instrumenten. Dit heeft een mooi bedrag opgeleverd. Met de opbrengst hebben we een mooie nieuwe grote trom voor serenades kunnen kopen. De oude trom klonk niet mooi meer. Zo kunnen we weer jaren vooruit (als we weer eens mogen spelen).

Iedereen heel veel dank voor de bijdrage!!

Fanfarecorps Wilhelmina Volendam