Geen concert op 6 maart 2022

In onze donateursbrieven die in december zijn rondgedeeld stond vermeld dat we op 6 maart 2022 een donateursconcert zouden verzorgen in de PX.

De brieven waren echter al gemaakt en geprint voor eind november duidelijk werd dat het met corona weer de verkeerde kant op ging.

Uiteindelijk hebben we eind november de repetities weer stil moeten leggen en volgde er in december een lockdown die tot eind januari duurde.

We zijn de laatste week van januari weer begonnen met repeteren, maar met een kleine bezetting. In verband met verplichte QR-code, coronabesmettingen, angst voor coronabesmettingen en vakanties waren meerdere leden afwezig. Sinds donderdag 24 februari repeteren we weer met een redelijk complete bezetting, maar dat is te kort dag om op 6 maart een kwalitatief acceptabel concert neer te zetten.

We hebben dan ook besloten om dat concert niet door te laten gaan. Een nieuwe datum is momenteel nog niet bekend. We willen eerst aanzien of er nu een stabiele situatie ontstaat zonder coronamaatregelen. Bij een 1,5-meter maatregel is het voor ons onmogelijk om op een podium te zitten bijvoorbeeld.

Heel jammer natuurlijk, maar we worden elke keer weer overvallen door de situatie.

We gaan er vanuit, maar dat dachten we vorig jaar ook, dat we komend jaar wel weer optredens kunnen gaan geven. We willen dan eerst even aanzien hoe de huidige situatie zich ontwikkelt.

Zodra we meer informatie hebben komen we hier natuurlijk direct mee.

We houden jullie op de hoogte.

Fanfarecorps Wilhelmina Volendam